NEPAL GALLERY - VERSION 2.0 (2009.09.28.)

here:

http://shamanix.extra.hu/gallery/200906_nepal/

Ha arra törekszel, hogy az örök mértéket kövesd, ne botránkozz azokon, kik nem erre igyekeznek, hanem törekvéseik ingadozva ágaznak a sokféle véges és változó mérték között. Ne azt nézd, hogy mijük nincsen, hanem hogy mijük van, mert még a legnyomorultabbnak is van olyan lelki kincse, mely belőled hiányzik. Kifogásolni, fölényeskedni bárki tud; tanulj meg mindenkitől tanulni.  - Weöres S

Megjegyzések

KIEGÉSZÍTÉSEK A KORÁBBI BEJEGYZÉSEKHEZ

so, kis pontosítás: delhiben 47fok volt, az olyan mint amikor hajszáritoval az arcodat pörkölöd,

ma talán először azóta, álmomban nepálban voltam, újra, ettem, és azon paráztam, h nem végeztem el az evés előtti higéniai preparációkat :)

a könyvek c bejegyzéshez mellékeltem a bookstore cimét, ha vki rendelni akar..

Megjegyzések

GALLERY 1.0

i had problems with my webspace, so i couldnt upload pix, but now i can, so check it:
http://shamanix.extra.hu/gallery/200906_nepal/

2 megjegyzés

HAZAUT ÉS A KIBASZOTT MAOISTÁK

hat nem fogok annyit latni indiabol mint terveztem, mert egyreszt nincs sok idom, masreszt a strike-ok gyakoriak, saraeknak 3napig tartott ide az út delhibol, és a busz nem akart tovabb menni, állt egy napot, meg ilyesmik, aztan a penzeket nem akartak visszaadni, 43 fok van delhiben, az kemenyebb mint a die hard 4,

normal út 30ora lenne delhiig, egy kibaszott buszban ulni, áá, na és az utak,

eszembe jut amit zsolti mondott, elindult délelőtt bombayből és este 9kor még mindig bombayben volt : )) mer ugye nem kicsi a város, és az utak, már ha van olyan amit joindulattal utnak nevezunk, szal nem egyszeru ez,

a masik h ha egy busz elindul akkor a helyiek megdobaljak kovel minden faluban mint strike torot, a szilvi szomszédjának a buszon igy zuztak be a fejét, ablakon keresztul, mindenkinek le kell buknia, izgalmas lehet, végre torténik vmi, 30oran keresztul és 43fokban, és hozzásimulva vmi helyi szépséghez, de asszem most kihagyom, elég valoszinu hogy ugyis csak a testemet akarnák,

amugy itt nagyon komoly maoista mozgolodasok vannak allandoan, most is megoltek vkit, azért volt strike, minden zarva van, emberrablas, gyilkossag, maoista akciok, nyomulas, kinai behatas, valszeg uralma alá hajtja majd nepalt is idovel, a kiraly képe azért még itt ott kinn van, gompakban is, fura,

asszem butanba, vagy szikkimba nem lehet nejlonzacskot bevinni, naon hejes, megtudnank e lenni nelkule, ha holnaptol nem lehetne,

csinaltam fotokat egy maoista tuntetésrol, milyen fura h itt lobogtatjak a voros zaszlokat és vonulnak, jobb élet reményében, szerencsétlen kiralyt megfosztottak a tronjatol, pár éve, bár nem kovetem a politikát, de a napilapok televannak maoista akciokkal, csak nem tudom h ki ellen nyomulnak, sztem csak maista pártok vannak itt, egy radikalisabb mint a masik, montam is nekik artikulálva lassan az arcukba én lenni magyar kommunista, barát,

Megjegyzések

ELVONULASOK

szombatonkent ad tanitast nyugatiaknak csöknyi nyima rinpoche, white gompa, ez egy nyingma kagyu monastery, ő egy nagy tanito, a legnagyobb még élő nyingma lámák egyike, nem sok van aki nem hosszú elvonulásban van, vagy nem maunaban, tehat fogad embereket és hajlando beszélni, bár tibetiul beszél, forditjak, de neha angolul is, több konyve is van, magyarul nem tudok rola, az apja tulku urgyen rinpoche volt, már eltávozott, szintén nagy dzogchen és mahamudra megvalosult, a nevekkel bajban vagyok, rohadt sok nevet hallok és kb uolyanok, nekik tobb konyvuk is van,

a képzéseik el vannak szállva árilag, 1500-2000 dollar, 3 honapos képzések, direkt amerikaiaknak sztem, nem tudom miért kell az amerikaiakra ráállni, idioták, és azért vannak itt mert megtehetik, ám legyen, itt vannak MA és BA buddhist studies képzések is 4-5 évesek, kathmandu university-vel együtt mukodve, tibeti csladoknal helyezikel a studenteket h tanuljak a nyelvet, kathmandu elso egyeteme kb 70ben alapult, a második 93ban, J

egy masik 10 napos elvonulas is volt itt, mielott megjottem egy gelug monastery, a hegyen, gopan monastery,

illetve most is megy egy 10napos gnondro elvonulas parpingben a hegyen, nyingma kolostorban, ez is egy kb 60dolalros elvonulas, a mienk is 85volt, a gelug 100dollar napi 3 kajaval 10nap, azért ezek elég jok, egy honapban el lehet itt lenni 20e ft-bol,

sokan itt lognak ameddig lehet, és elvonulasrol elvonulasra jarnak,

ma mondtak vmi infot arrol a szent nepali fiurol, akirol olvashattunk otthon is cikkeket, 6honapig étlen szomjan meditalt vhol dél nepalban, sokan zarandokoltak oda, ujabb buddha megtestesulésnek tekintették de o elutasitotta, ő csak egy koveto mondta, majd eltunt, aztan asszem ujra megjelent, vannak rola fotok, a national geo csinalt is egy filmet rola, majd rá kell keresni,

keverednek a vonalak, mindenki azt mondja itt h gelug sakya nyingma kagyu, same same, egy sakya kolostorban is a falon vannak a kagyu vonal alakjai milarepa, marpa, naropa, és padmszambhava szobor is van, a nyingma koliban ahol laktam dalai lama kép, kagyu rinpoche kep, a kololstor apátja nyingma de az apja kagyu,

bezzeg hajdanan..

Megjegyzések

FIATAL TIBETANS

csöki nagyon bájos lány, tibeti, de első generácios nepalban szuletett, szulei tibetbol jottek, o dharamsalaban tanul gelug képzésben, most itt nyariszunetel, és tanul az iba-n,

a végén feltett egy nagyon érdekes kérdést dzongsar kyentse rinpochénak, hogy a fiatal tibeti generácio komoly problémák elott áll, mivel hogy az idősebb tibetiek nem vágják a dharmát mélyésgeiben, és nem iagzan tudnak a fiataloknak utat mutatni, bár devociot lehet tőlük tanulni, de tulsagosan merevek és ritualisztikusak, és vannak a fiatalok akik meg tanulnak itt ott, kolostori képzésekben, és nem iagazan tudjak elfogadni a szuleik hagyományát, ok mélyebb buddhadharmára vágynak, megszakitanak egy tradiciot, a lámák is merevek, intézményesültek, fogalalkozaskent csinaljak a dharmat, mindien aprocsepro ugyben a lamak véleményét kérik ki, h milyen kutyakajat vegyenek, sokat itélkeznek  nem elégtapasztaltak, hogyan szabaduulhat a fiatalabb generácio az idosek börtönéből, idegenben, elég komoyl karma, hordozzák ugyan a hagyományt, de az vérfrissitésre szorul, ebben a vérfrissitésben nagy szerepe volt a nyugatnak is, bár sokminden összekeveredett és popularizálodott, de sok dolog is helyre lett téve,

fentebb természetesen a kisebb lamakrol beszelek, elsősorban a népi vallásosság szintjén, nem a nagyobb rinpochékrol, akik nyilván elit nyugati képzésben is részesultek, sorolhatnam, dzongsar kyentse pl cambridge university, nekik megvolt a nyugat is, és ismerik a nyugatot, a nyugati embert, mentalitást is,

jo kérdés h mennyire adhat mérvado tanacsot egy nyugatot nem ismero keleti lama egy nyugatinak,

Megjegyzések

TESOIM

lett is egy fogadott tesom, 20éves, ragaszkodott hozzám, van egy fogadott hugom is, kérdezte lehetunk- e a barátok, fiatal kicsike csaj, nagyon aranyos volt, odajott hozzam, ilyet utoljara oviban kérdeztek tolem sztem h lehetek-e a baratod? itt a nyugati barát az vmi elképesztő,

ő pl kereszténynek vallja magat, apja hindu anyja keresztény, de ugyanugy vonula a stupa korull és gyakorolja a buddhizmust, nagyon mélyen beléjuk van kodolva, nagyon spiritualisak, mégha egyszeru modokon is de azok,

mint korabban irtam a bekkem tetkos szokitett haju vagány is borul a stupa korul,

mikor szalad be otthon a templomba egy gyonasra vagy 10 miatyankra egy emós tini?? vagy egy szakadt rokker mikor morzsol rozsafuzért?

itt a vallásosság cool, nem szekularizálodott még annyira, nem vált le az életrol, ahogyan a termszeti népek korében is az élet vallás nélkul eképzelhetetlen,

ez csak nyugaton van, europaban és amerikaban, h lehet élni vallás (v spiritualitas) nélkul is, és ez a jelensés is párszáz éves, a felvilagosodassal indul nyugaton is,

ezért halott ahogy nietzsche mondja, mi oltuk meg, isten halott, nem kell már, eltávolitottuk, megvagyunk nélkule is köszike, persze attol még a nyugati ember gondoolkodasa keresztény sok tekintetben, amit magaba szivott az anyatejjel azt nem irja felul semmi, maga a tudomanyossag is keresztény, amennyiben egy abszolút kulso obj igazsagot keres, csak az isten fogalmat átalakitotta, modernizalta, persze a modern fizika már nem az, de ez még nem common sense, a modern fizika sokkal inkabb hindu v buddhista, bovebben forizst hallgassátok a buddista foiskolan,

Megjegyzések

FOCI

fociztam a szerzetesekkel, nagyon komoly volt, fizetni kell a pályáért, és homokos, és mindnek van igazi focimeze számmal, gatya, szoval mez, némelyiknek focicipoje is van és felhuzzak a zoknit térdig, a szerzetesek itt tobbnyire butániak, tibetiek, indiaiak, nepali nem sok van, mar legalabbis akikkel addig beszeltem, és átoltoznek a focihoz, és még biro is van mindig sippal, nemtom minek, de kell az is, mivel ugyanugy néznek ki kellett egy ora mire kb tudtam h kivel vagyok, egykét kivételtol eltekintve, állando problema az is h beszelek vkivel aztan holnap nemtom melyik volt az, na mindegy futkostam fel s alá és nyeltem a port,

ször-nek szolitanak, sir, Ártatlan

shoot shoot sir, nice kick sir, rugtam egy gólt, sebesülést is szenvedtem, véreztem, de hát kemény világ ez, amugy nem fociznak jol, nem tudnak cselezni és lőni sem nagyon, nem látnak a pályán, kicsit tyukok a takonyra effektus, bár erőteljesen csinaljak, de rosszul, lehet h treniroznom kéne oket, de most nem ezér vagyok itt, vki kérdezte is az elején h tanitani jottem oket, montam egyelőre még nem,

1 megjegyzés

LAKNI

végül nem a hindu pasasnál laktam, valahonnan ismerős volt a neve, apu mahasapi, hanem egy tibeti nőnél pema csöki, nagyon aranyosan mosolygott csak túl kicsi volt, 13éve menekültek tibetből ide, aszongya itt nincs olyan hideg, de őt is el kellett hagynom, mert nem volt víz, meg csak egy ágyam volt, meg egy pókom,  az ágy is rovid volt, meg a kaka néha ott maradt, hiába tuszkoltam haláltmegvető bátorsággal, 200rupi volt, és mint kiderült nem is volt olyan olcso, jobbat talaltunk, egy roger nevu faszinak van itt egy két szintes háza, 8 szobával, meg egy irodaval, elég jol néz ki, tiszta luxus ami itt van, angol vc, víz, hűtő, hihetetlen, még asztalom meg székem is van, és 190rupi per nap, havi 150 lenne, ami 4500rs, ami kb 12e ft,

rogernek király mocija van és néha santanat kell hallgatnunk hangosan, olyankor roger félmeztelen van, vettem egy nepáli sört, hát nem megitta, egyebkent itt soha senki nincs félmeztelen, bár meleg van,

govinda a segédje, elég kicsike, van hogy nem értem h mit mond, de nagyon szolgálatkész, vannak itt horvát, orosz, és egyéb náciok is,

nagyon sok orosz van itt, mar katmanduban, galina monta h sokan fake házasságot csinalnak vmi helyi fiuval, és akkor nincs vizum para, amugy 5honapnal tobbet nem lehetsz nepalban, allandoan haza kell menniuk, majd vissza, és ő pont egy 3éves elvonulast tervez, ami keményebb mint a die hard 3, az oroszok nagyon bejönnek, a nyugateuropaiak nem annyira, az amerikaiak sem, a német is sok itt,

érdekes ő északrol jött, kina fölött még mindig oroszorszag van, hogy mekkora, hihetetlen és h moszkvatol keletre mivan, azt senki sem tudhassa, moszkváig 1 hét vonattal, és ez még nem is kamcsatka, sztem ok kozelebb vannak ázsiához mint europahoz, már lélekben,

moszkvaban kiadod a lakasoadat, 1szobas, kb 800dollar, aztan itt elsz havi 100dollarbol, pest 300dollar, bukarest 400dollar, kolozsvar 500dollar, pest olcso hely gyrekek,

Megjegyzések

KÖNYVEK KÖNYVEK KÖNYVEK

nagyoon naggggyon komoly irodalmat talatunk itt,
szinte egesz nap ilyen kvtar szeru hejeken bongesztunk,
kulon hindu szoba, kulon buddhista szoba, tantra, joga, tao, filo,
minden ami kell,
ezek tobbsege nepali indiai butáni piacra lett nyomva,
nyugaton nem lehet oket kapni,
ocsok 200-500rupiig, a nyugati piacra szant konyvek 500-2000rupi,
teljesen kesz voltam, boseg zavara, ajaj olyan saiva tantrikus muvek
a kezemben amikrol csak hallottam h létezik ilyen,
a dzogcsen irodalom rohadt drága, luxus, miért vajon?
kva sok penzt koltottunk konyvre,
itt a bookstore cime:

Király



								

Megjegyzések

TEACHINGS

jegyzetek a tanitasrol / my notes about teachings

10day retreat leaded by venerable Dzongsar Jamyang Khyentse Rinpoche, and the afternoon sessions were leaded by Lama Choedak Rinpoche
at International Buddhist Academy in Kathmandu, Nepal from 2nd july to 12th july 2009

http://www.sakyaiba.edu.np/retreat.html
http://www.sakyaiba.edu.np/DzongsarRinpoche.html
http://www.sakyaiba.edu.np/ChoedakRinpoche.html

intro:

we will briefly cover a sort of basic mahayana teachings
those of who entering vajrayana, tantrayana without mahayana understandings is a quite problematic situation
mahayana teachings are basics basics basics of higher ways, realizations,
mahayana is always undercovered with tantric stuffz in people minds,
magnetizing, rituals, power – everybody wants these, but forget the basics, u cannot build a house without basics babe!

i encourege u to explore all ways of buddhism, and i really appreciate that u r interested in mahayana teachings

topic, main thread:

parting from the 4 attachments
(a basic mind training teaching of the tibetan sakya tradition)

- if u clinging to this life, you are not a Dharma person,
- if u clinging to the 3 realms, you do not have renunciation,
- if u clinging to self-purpose, u do not have bodhicitta,
- if grasping arises, u do not have the view

clinging ~ grasping ~ being attached ~ being determined by

- if u are clinging in love, you are not free
- discipline is a tool, very important tool what u can use!
- short life is coz of the lack of discipline

-3 motivation of refuge
1. fear
2. devotion / trust
3. compassion (the higher one)

- life for dharma, not dharma for life!

- lower purpose of practice: to be / get into a better situation, life; fuck it!

- teaching the emptiness is more difficult than teaching the dharma

- enlightment is not a light, rather understanding the (cause of) darkness, and understanding the darkness is light

- samata / sine / calm abiding / shantiful mind:

0. 3 breathe phases, one round: inhale, keep it in, exhale; in right posture;

1. scanning the body, up and down, be conscious of the symbolism of the parts of your body; be conscious of your aspiration; be conscious of the (stream of) winds (prana, lung) inside the body; be conscious of 3 level : body-speech-thought

2. associate the breathe with colored lights:
in – white; keep inside – red; out – blue;

3. associate the breathe with contents:
in – bodhicitta, buddhanature, inspiration, aspiration, motivation;
out – disturbing emotions, lazyness, bad feelings, sicknesses, diseases, problems,

4. superqualified round breathing:
in, out: 3 phase: sudden beginning, long airflowing, conclusion (be aware of it)

5. counting from 1-10, first round is 1, second round is 2, …
if a disturbing thought or emotion arises, go back for 1,

6. choose an object, and concentrate, meditate on it, (candlelight, yantra, buddha aspect, symbols, …)
be in what u r doin, be present,
do not make pictures, be a picture

strong samata is a base of any advanced technics:
- tantric imaginations
- mahamudra
- mahasanghi (dzogchen)

vipassana:
- coming from practicing samata,
- means: extraordinary seeing, the realization
- seeing clearly what is going on (without any associated contents)
- seeing things without permanency, any selfnesses
- conclusion: do not grasp anything what is impermanent, incertain
- anything what is subject to time is uncertain, impermanent, without any self,
- if u grasping u dont have the view!

emptiness

- if u search the ultimate truth, n u find smth, thats wrong, ultimate truth cannot be spoken, ultimate truth cannot be explained by conceptual thinking,
- santideva, nagarjuna, chandrakirti, cittamatra skul, madhjamika skul,
- vasubandhu, taranath, asanga, maitreya, mandusrimithra,
- this world is a matrix of clarity and emptiness, 2 possible ways,
- searching in a mirror n find the truth: face exist – not true, face doesnt exist – also not true, making a decision is what is not true, these are just reflections,
- meanings of the word: just (ripoche like it)
- anything what is subject to time is uncertain, impermanent, without any self,
- anything what is hapiness is a potential (seeds of) suffering (chocholate, love, friends, game, etc.) grasping, clinging, being attached,
- dualistic view is A suffering
- rangtong vs shengtong – small issues, not a big deal, they complements each other
- rangtong: buddha nature is not other than emptiness,
- sengtong: everything is emptiness
- heart sutra:
o form is emptiness
o emptiness is form
o form is not other than emptiness
o emptiness is not other than form

- buddhist paradoxical method: aspiration to understand the fruit what is beyond the aspiration
- nietzsce’s insanity, anarchy , descartes’s obstacles 
- obj and subj are together, we cannot separete them, only theoretically, be aware with theories,
- we are practicioners of motivation, aspiration

those who do bad deeds -> go to hell
those who do right deeds -> go to heaven
those who are beyond bad and good things -> enlightened (ones)

doing good things, deeds is not the main purpose of buddhism, it also has consequencies,
main purpose is to get out from the samsara, heaven is samsara as well as hell,

those who can access (the view of) emptiness everything is possible, accessable, coz everything is emptiness,

guru is the path, guru is everything, guru is not other than u,

objects of calm abiding

love and compassion is the safest and closest way to achieve bodhicitta in mahayana way, but of course there can be more in vayrajana ways, for instance anger - vajrakilaya, desire, and of course final destination is emptiness, u have to transform them into emptiness and yourself as well

you are my projections, if i take care of u, i take care of myself, (cittamatra view, yogacara)

mind is luminosity

„all ripoche need a women, love and then rejection, and brokenheart, they need to experience”
„children should be children, let them (and us) to be wild, to be silly, to play, experience it, make it empty, throw away, then realize higher states, n bodhicitta”

mental activities
1. forced m.a.
2. interrupted m.a.
3. interupt the interupter m.a.
4. uninterrupted m.a. -> abiding in calmness, focused mind, power of mind can work

7 remedies of dullness
1.2.3.4.5.6.7.

3bases:
body – form, deeds, a tool
speech – language, deeds,
thought – mental activities

refresh them:
body – do prostrations;
speech – chanting, praying;
thoughts – thinking, imagination, focusing, sharping the mind,

attachments to the path, systems, gurus – beware!

it s all in your mind

„akik a túlpartra igyekeznek, azoknak a dharmát is el kell hagyniuk nemhogy az ellenkezőjét”

there is nothing what u cannot be accustomed

what tha fuck ever you are, a physician, a philosopher, an egzistencialist, a skeptic, a critic, an ateist, the only way is beleive, devotion, trust
these are the fastest vehicles, tools

only these can destroy conceptual borders, limits,

logic, ratio is a very sophisticated way to make u an idiot, logic works only in restricted levels, - but u can use them as skillful tools

doubt can come in many ways,
u need a living proof, a person who is beyond logic, beyond rationality, who has already transcend them, who is free,

„i got many teachings from the 16th karmapa, he wasnt verbal, theoretical, just but his presence was amazing, sooo strong, i was deeeeeply impressed”

we talking about relative bodhicitta, coz the ultimate bodhicitta is not expressable, explainable, spokenable,

althoght lang is dualistic, but u can got an impression about the oneness from tarkovskij’s muviz, they represent the transcendental,

enlightened ones doesnt have desires
desires without ego, it s okay, but in tantric ways, advanced level,

sakya, gelug, nyingma, kagyu – they are meaningless today,
padmasambhava line, milarepa line, gompapa line, jese tsogyal line, vimalamitra line – it has more meanings,

beleive in existence – one extreme – eternalism (christianity, hinduism, islam, jewish, ateism(only materia exist))
beleive in nonexistence – other extreme – nihilism (contemporary science)
middleway – sunjata – emptiness

stopping the thoght is not possible in any way,
stopping the thought is a thought (paradox)

be present is not a dzogchen specific stuff, it s base from hinayana to tantrayana, in all levels,

whatever is coming just watch, thoughts, emotions, just watch
it s the most what u can do!
as soon as u begin to label it, for instance oh it s anger, it s bad, i haveto get rid o fit, of course you are grasping it,
do not label, do not make any fabrication, just watch!
as soon as u grasp it, u dont let it be!

all we always do is preparing for smth in the future, concerning, thinking about the past, but we forget to being in a moment

wisdom – a word became too holy, too unreachable
through vipassana, u can dispose the net of illusions,

„we lamas trying to adopt buddhism into science, and physics, but why, they should come to us. come to buddhism, Buddha was who said time is realtive, einstein was only the second one”

if u have attachment to the view, u dont have the view, (madhayamika view)

moon is in the water or not? is in – is it true? is not in – is it true?
oh jesus, a moon has fallen into the water, let’s try to rescue it – that is what we always do! we grasping eachothers illusions about moon.
moon never was int he water – that s emptiness

kathmandu doesnt exist, anywhere u go is not kathmandu, f.i. is bobdhanath, but boudhanath doesnt exist …

how can we use the view emptiness effectively in a practical life?

whatever u feel or see is not truly existence, they r just transients, collections, possibilities, plays, games, do not grasp them!

mind is a creator! not god!
moksha is free from any theory!
buddhism is an oil for your life, not a dry theory, a philosphy!

virtouos deeds, offerings, accumulating merits are illusions, know it! but do them!

enlightenment is such an exhausted expression, so far from us, maybe even died, it s a state of awakening, source n cause of happiness,

meditation is boring? i have to get used to unentertainmentness, do not rush after nice experiencies you fool,
but if beginners find it boring, it s a good sign that they do it correctly,

those of u who smoked, sniffed, tried any stuffz know that dimensions can change easily, important experience,

2 difficulties in buddhism: meditation, emptiness
- med is too simple – that s the problem
- emptiness is too difficult – that s the problem
but with merits u can reach them both,
hearing, contemplating is not enough!
u really need to accumulate merits! merit can be all deeds, meditation, not only flower offerings, and rituals. dedicate them! all of em!

distinguish obj and subj is an enemy, in tantric ways it should be destroyed, dualism what makes u really exhausted, like insomnia

4 tantric stuff: increase, magnetize, subjectize, … ?

dharma is accessible only through language, n lang is always related to a culture,

taming the elephant mind! (detailed figure)

rinpoche! thank you for the precious teachings, what we could recieve in our highly appreciated, exceptional and precious human rebirth

Megjegyzések

AZ ELSŐ 2 HÉT ÖMLESZTVE

p1020035.JPG

hat megerkeztem

hat ez egy masik vilag ja, sirok és nevetek, kolostorban lakok, 3 repcsinek kellett idáig repítenie, ugy repitett hogy csak na, montam is nekik gyii te!

az elso benyomasok: kicsi kiralysag, aranyos, koszos, autentikus, nyers,
ez a vilag be akar torni hozzam, belém, és be is tört, ez néha félelmetes volt,
az első héten reggelente szarul voltam, dutánra mar jol voltam, estenkent meg naon elememben majd szétvetett az erő, h vmit csinaljak még, miutan itt megállt az élet, csak koborkutya haboruk vannak, néha a tetőkon osonok fel s alá, ijesztgetem az idiota amerikaiakat,

azér néha szédülök a sok ingertől, semmi sem ismeros inger, minden uj, és ami strukturát vagy mintát ismersz olyan itt nincs, ez lefársztja az idegrendszert, az osztályozó, cimkéző funkció elég sok processzor időt rabol, külömböző módokon reagál, védekezik, fél, undorodik,

egy kolostorban lakok, pontosabban a vendégházában, sok szerzetes van itt és sok kolostor, mar spanoskodtam veluk, szép kertje van, és egy nagy tenplom, mára mar vagyunk itt nyugatiak kb 15en, én voltam az második, a szerzetesek hivtak focizni, este olyan pici tvn nezik a focit, hogy csak na, vasarnap focizunk, amugy krikettezni is szoktak, ha épp nem a vajrajogini, vagy hevadzsra tantrikus sadhanajukat csinaljak :)  (ja ez egy sakya szerzetes volt)

este bemegyunk a stupahoz, az a napi program h több ezer ember bemegy a stupahoz a kp-ba és a körül járnak, ez egy kva nagy stupa, kb 10percmire megkerulod, és korulotte sok étterem, shop stb, kávézo, ahol ucsorognek az emberek, és nézik azokat akik koroznek, 10es 20as sorokban, csinaltam fotokat, nem csak szerzetesek hanem mindenki, a vagany backem tetkos sracok is, ez érdekes mennyire bennük van, borul ő is, itt ez olyan mint a mise nalunk, csak mindenki csainalja, kozben hajtják az imamalmokat, gyertyát égeknek, borulnak, mantráznak, pudzsáznak, csak mész körbe körbe körbe körbe körbe
nem nagyon meditalnak, mondja is a rinpoche h kérdik tőle a szerzetesek: meditalni? azt meg minek, azt a nyugatiak csinaljak :))

nem nagyon láttam még szép nepali noket, nem oylan szépek, azazhogy szépek, de nemérdekelnek mint nok, olyanok mint a tibetiek meg mint az indianok, ez érdekes, az indiai hercegnovel nem versenyeznek, általában az emberek nyersek, és faragatlanok, egyszeruek, kiabalnak, vakkantva beszélnek, gagyognak angolul, de kedvesek mosolyognak és aranyosak, néha át akarnak baszni, de nem vészes, állitolag az india nok kifinomultabbak, az indiaia ffiak is, jaj nekem és cizellált lelkivilágoomnak,

a netcafek nagyon kokorszaki szakik, kb sufnik, itt minden sufni, a bolt a hentes, a borbély, a szabo, a fémmuves, a netcafe, minden sufni, sok sufni egymas mellett a ut szelen, már megszoktam, abban a cafeban ahol van wifi törpék a felszolgalok, nagyon furák, a nepaliak amugy is kicsik, hát még a törpéik, sok a terasz, minden épuletnek lehet a tetején is lenni, kiraly,

bazmeg nincs betonut bodhaban ahol lakom, folyika szar az utcan, mocsok mindenutt, kosz, koszosak az emberek, nicsszabaly mindenki megy mint az allat, tehen, kecske, tyuk, gyalogos, biciglis, sok motoros, kocsi, tuk tuk, busz, mindenki ott megy ahol tud és mindenki folyton dudal, az agyamra mennek, néha voltak olyan élményeim h állitsátok meg ki akarok szallni, ahol lakom az egy kis sziget szeru,

a tuktuk nagyon komoly, egy ilyen kis nem is tudom minek nevezzem, hát kocsi végülis, de nemaz, alig megy, megyünk vagy 30cal, mint vmi kertitraktor, és hátra beferunk 6an kb, hazaig kb10ft, megutogeted a tetot ha le akarsz szalni, majd szétesik, és dudalunk mint állat, a dudalas nem azt jelenti hogy vigyázz rossz helyen vagy, hanem hogy mindenki vigyázzon mer jövök mint az állat :))

ez a sztupa itt a tibetitantrikus buddhizmus centruma, legszentebb helye, a mandala kozepe, ha a tibeti buddhizmus egy mandala

a fura ahogy oltozkodnek a helyiek, nyugati cuccok és a nepali nepviselet keveredik, ás ezekjhez a szép fátlyakhoz meg szarikhoz a nok siamn gagyi edzociőpot vesznek fel, a srácok nyugatiasak, tornacipo, jo szerkok is akadnak, őők nem vislenmek népvisleetet, indiaban inkabb,  erősebb nemzetiidentitásuk van,

az emberek nem cigiznek, ritkan latni cigizést, nem is isznak, a cigi drága állitolag, nemg minek az, anélkül is lehet élni, ha cigizo embert latok annyire meglepodok, nem illik a képbe, és vicces is, bar szilvi szerint otthon isznak vmi pancsolt piat, a boltban nagyon drága az alkohol neki, még nekunk is drága, eddig szivni se láttam senkit, nem éreztem hasis v ganja szagot,

nagyon lassan telik az ido, mindig azt hiszem h sokkal tobb telt mar el, lehet h rohanasbol jovok? itt megállt az ido, igyértve és ugyértve is, kokorszak, bájosan koszos autentizmus,

más jellegűek az női energiával kapcsolatos érzéseim is, ujak, ujszeruen hatnak, biztos a hely szelleme, mást ébreszt, jung mondja egyhelyütt, h a fehér ember ha más világokba megy, akkor a tuddattalannak más aspektusai, tartamai jönnek felszinre, tehat nemcsak a másik kulturat ismered meg hanem magadat is, uj énjeid ébrednek, maga az az „idegen” kultúra amibe kerulsz, az hivja elo benned, beloled az idegen éneket, ez is te vagy, és még mennyi más, csak ne lennél rest ébreszteni ezeket a végtelen számu ént,

nem tudsz uaz lenni aki voltal, aki amugy vagy otthon, vadabb vagy egy vadabb vilagban, a természetben a természet gyermeke,

egy ösibb civilizácioban egy ősibb archetipus ébred benned, a psziché más dimenzioit adja neked, ha eléégé résen vagy figyeld meg honnan jönnek ezek és hová tűnnek majd, az átmenet a kulcs, persze jung a század elején járt afrikában, ázsiában, dél amerikában, ahhoz kpest ez teadélután, globalizácio,

az a sok szar ami a nyugati kulturaban van, mocsok, az itt nics, itt van másmilyen mocsok, szo szoros értelmében mocsok, mi ugyesek vagyunk ott nyugaton, elfedunk mindent kivul, de belul minden rohad, ugy csinalunk mintha nem rohadna, itt kivul mocsok van de ez nem érinti a belsot, belül szép, emberi értékeket őriznek, érintetlenség, persze ezt nem tudatosan csinaljak, hanem természetesen, ebben az állapotban vannak, nem ők léptek ide be,

szomoru azt látni h itt az emberek mégis a nyugatot majmolják, olyanok akarnak lenni mint mi, rossz az irány, de nincs mit tenni, ok ez iranyba torekednek, az egész világ az ostoba jomodu keresztény konzumidiota fehérember kulturáját tartja etalonnak, és david beckham a király, naja nemrossz a tetkoja de azénemá, dede itt demá,

ok belul nagyon szépek, ártatlanok, annak elenére h nyersek,

tegnap a stupaal egy bolond motoros elutottegy szerzetest, volt is kalamajka, a szo szroos értelmeben, de semmi eroszak, helyre lett téve a dolog, én voltam a moderátor ;)

ma patak volt az utcan, a los angelesi szomszedommal akcioztam befele, a varosba, a stupahoz, térdig gazoltunk a utcai patakban, de nem volt benn senki, kevesen naon, ma az esoben sárban is lattam borulo embereket a stupa korul , ez nagyon kemény volt, komoly, devotion, egy kanadai faszi lenyomott 108 kört, 6 oraig tartott, és éjjel nyomta egyedul, nappal tomegbensokkal lassabban nyomod, én is lenyomok 108at, nincs mese, emese,

dután a boerling nyingma kolostor gompájába mentem, ma van buddha születésnapja, ma minden tett 10millioszoros erővel  hat, buddhafields are more powerful than ever, halmoztam is az érdemeket, annyi van már hogy kölcsön is tudok adni, szal a szerzetesek pujáztak, beültem közéjük, szanaszét rizs mindehol, vmi olajat öntöttek a kezembe, nemtuttam micsinaljak vele, ezér a hajamra kentem, majd diszkréten megtöröltem a kezemet, biztos vmi specko puja volt, lehet ma még a foci is elmaradt :(
a fegyelem elég laza volt, pláne az apraja, rájuk kellett pirítanom, azé nemodabuda,
aztán az ibán a szerzetesek ellopták a műzlimet, aztán meg azt mondták hogy nem is ők voltak, nem volt más választásom meg kellet fenyegetnem őket, pedig ádám nem vótá te ilyen, hát minden mindig változik, buddha is megmonta minden múlandó törekedjetek fáradhatatlanul,

menedékemet 3szor is megerősítettem, 3 a magyar igazság, boddhicsitta boddhiszattva fogaldalmat tettunk, dedications, felajanlasok, banana, es eros volt, volt komoly megelesem a tanitas utan mar nagyon erom teljeben voltam és ujra nyeregben, fontos a borulas, a devocio, buddhaba vetett bizalom,
a kritikus enem most uazt szenvedi el amit jogataborokban szokott, kicsit erolkodik nem jo neki ami van, aztan kidol, és elfogadja h van vmi felsobb mint a kritikus motor pörgése, az intellektus ketelyei, és vergodese, vmi ami besziv, és hat rád, energia, buddhafields, ma 10millioszor erosebb minden mint amugy, megahatarozo elmeny volt, ami itt van buddhizmus, az más mint nyugaton, ez él, nincs vallas hit nelkul, buddhizmus sem, igazabol nagyon szeretek mindenkit, sok tiszta ember van itt, nagy élmények ezek, megha nehe kicsit nehezkesen érzem magamat, élmények kozepette, majd utolag akadozok maj h bamme mivolt itt, most nagyon jelen kell lennem benne, jelen is vagyok ugyerzem, a menedek utan mélységes nyugodsag aradt szet bennem, védelemben vagyok, burokban, ki ki tekintek belole, de nem ér el a hetkoznapi vilag, ez az amit atiszta emberekben erzek, nem erinti meg semmi, mint pl jogatabor utan, energiagombben vagyok, és itt az éntelenseg is jelen van ebben az állapotban,

tegnap nagyon nagy tomeg volt a stupa korul meg f11kor is, amugy 9kor kihal, most ember tomegek nyotak reggelig valszeg, 108 kor, orulet volt, unnep volt ez nekik lattunk reszeg embereket is , eddig nem nagyon, sokat fotoztunk helyiekt saraval, jo kepek lettek, gyerekek, és gyertyaarusokat, sokat agyaltunk h mennyiremásszunk beléjük fotozaskor, mennyire lehetünk indiszkrétek egy jó képért, mennyire gáz a nyugati embernek ez a fajta viselkedése, csinaljuk ugy mint az idiota amerikaiak,

ma nehezkesen ebredtem, az almokegyebkent zavarosak itt, nehezen idezem fel, de intenzivek, nem is alszom mélyen, nem tudom miert, spiritualis almom volt, de az a fajta amit reggel nem tudsz szavakba onteni, egy megnyugtato mély felismerés érzés dominalt,

2 napja hullamzom, ma tudatosult bennem, h ez szokott leenni elvonulasokon, nem olyan veszes ez, de amkor lenn vagy akkor nehez, mit keresek en itt filing, megjelennek felelmek, aggodalmak, nem is jo ez az egesz amit csinalok, filing, ilyenkor rakoncátlankodnak a demonjaim, már a pöcsükre léptem, intenziv mind trainig a végletek közti utazás, gyorsan változik, megtapasztakhatod a mulandóságát a fentnek és a lentnek is,

ma beszeltem a hindu pasassal, shiraq, tud szobat olcson, pl 150 rupi per nap, vagy tibetieknel holnap csekkolom, kicsit igenytelen, de kiraly lesz az, bekoltozok boudhanathban, asszem eleg volt kis kolostorombol, dragasagom, 500rupi,

meg kell nezned:

julio medem – vacas
pavel lungin – ostrov
tarkovskij tarkvskij tarkovskij
stalker

meg kell neznem:

dreaming lhasa
the shadow circus - cia in tibet

Megjegyzések

ELÖLJÁRÓBAN

- nem szoktam blogot irni, de mert nepalban vagyok talan indokolt h ne kelljen mindenkinek uazt megirni mailben,

- nepal, katmandu, 1700m, 20-30C, reggel este poloban, nem izzadok, nem fazok, szal jobb mint otthon, neha esik, 1-2orat, nincs viz, nincs aram, rupia van, 2.7Ft - 1 rupi,

- ma lett vege az elvonulasnak, szoval a bejegyzesek a multbol szarmaznak, most lettek csak online-ak,

Megjegyzések