szeptember 28th, 2009 at 20:45
> shamanix (Nincs kategorizálva)
here:
http://shamanix.extra.hu/gallery/200906_nepal/
Ha arra törekszel, hogy az örök mértéket kövesd, ne botránkozz
azokon, kik nem erre igyekeznek, hanem törekvéseik ingadozva ágaznak a
sokféle véges és változó mérték között. Ne azt nézd, hogy mijük
nincsen, hanem hogy mijük van, mert még a legnyomorultabbnak is van
olyan lelki kincse, mely belőled hiányzik. Kifogásolni, fölényeskedni
bárki tud; tanulj meg mindenkitől tanulni. - Weöres S
Megjegyzések
szeptember 28th, 2009 at 20:39
> shamanix (Nincs kategorizálva)
so, kis pontosítás: delhiben 47fok volt, az olyan mint amikor hajszáritoval az arcodat pörkölöd,
ma talán először azóta, álmomban nepálban voltam, újra, ettem, és
azon paráztam, h nem végeztem el az evés előtti higéniai preparációkat
a könyvek c bejegyzéshez mellékeltem a bookstore cimét, ha vki rendelni akar..
Megjegyzések
június 24th, 2009 at 10:18
> shamanix (Nincs kategorizálva)
i had problems with my webspace, so i couldnt upload pix, but now i can, so check it:
http://shamanix.extra.hu/gallery/200906_nepal/
2 megjegyzés
június 18th, 2009 at 05:50
> shamanix (Nincs kategorizálva)
hat
nem fogok annyit latni indiabol mint terveztem, mert egyreszt nincs sok
idom, masreszt a strike-ok gyakoriak, saraeknak 3napig tartott ide az
út delhibol, és a busz nem akart tovabb menni, állt egy napot, meg
ilyesmik, aztan a penzeket nem akartak visszaadni, 43 fok van delhiben,
az kemenyebb mint a die hard 4,
normal út 30ora lenne delhiig, egy kibaszott buszban ulni, áá, na és az utak,
eszembe jut amit zsolti mondott, elindult délelőtt
bombayből és este 9kor még mindig bombayben volt : )) mer ugye nem
kicsi a város, és az utak, már ha van olyan amit joindulattal utnak
nevezunk, szal nem egyszeru ez,
a masik h ha egy busz elindul akkor a helyiek
megdobaljak kovel minden faluban mint strike torot, a szilvi
szomszédjának a buszon igy zuztak be a fejét, ablakon keresztul,
mindenkinek le kell buknia, izgalmas lehet, végre torténik vmi, 30oran
keresztul és 43fokban, és hozzásimulva vmi helyi szépséghez, de asszem
most kihagyom, elég valoszinu hogy ugyis csak a testemet akarnák,
amugy itt nagyon komoly maoista mozgolodasok
vannak allandoan, most is megoltek vkit, azért volt strike, minden
zarva van, emberrablas, gyilkossag, maoista akciok, nyomulas, kinai
behatas, valszeg uralma alá hajtja majd nepalt is idovel, a kiraly képe
azért még itt ott kinn van, gompakban is, fura,
asszem butanba, vagy szikkimba nem lehet
nejlonzacskot bevinni, naon hejes, megtudnank e lenni nelkule, ha
holnaptol nem lehetne,
csinaltam fotokat egy maoista tuntetésrol, milyen
fura h itt lobogtatjak a voros zaszlokat és vonulnak, jobb élet
reményében, szerencsétlen kiralyt megfosztottak a tronjatol, pár éve,
bár nem kovetem a politikát, de a napilapok televannak maoista
akciokkal, csak nem tudom h ki ellen nyomulnak, sztem csak maista
pártok vannak itt, egy radikalisabb mint a masik, montam is nekik
artikulálva lassan az arcukba én lenni magyar kommunista, barát,
Megjegyzések
június 18th, 2009 at 05:50
> shamanix (Nincs kategorizálva)
szombatonkent ad tanitast nyugatiaknak csöknyi nyima
rinpoche, white gompa, ez egy nyingma kagyu monastery, ő egy nagy
tanito, a legnagyobb még élő nyingma lámák egyike, nem sok van aki nem
hosszú elvonulásban van, vagy nem maunaban, tehat fogad embereket és
hajlando beszélni, bár tibetiul beszél, forditjak, de neha angolul is,
több konyve is van, magyarul nem tudok rola, az apja tulku urgyen
rinpoche volt, már eltávozott, szintén nagy dzogchen és mahamudra
megvalosult, a nevekkel bajban vagyok, rohadt sok nevet hallok és kb
uolyanok, nekik tobb konyvuk is van,
a képzéseik el vannak szállva árilag, 1500-2000
dollar, 3 honapos képzések, direkt amerikaiaknak sztem, nem tudom miért
kell az amerikaiakra ráállni, idioták, és azért vannak itt mert
megtehetik, ám legyen, itt vannak MA és BA buddhist studies képzések is
4-5 évesek, kathmandu university-vel együtt mukodve, tibeti csladoknal
helyezikel a studenteket h tanuljak a nyelvet, kathmandu elso egyeteme
kb 70ben alapult, a második 93ban, J
egy masik 10 napos elvonulas is volt itt, mielott megjottem egy gelug monastery, a hegyen, gopan monastery,
illetve most is megy egy 10napos gnondro elvonulas
parpingben a hegyen, nyingma kolostorban, ez is egy kb 60dolalros
elvonulas, a mienk is 85volt, a gelug 100dollar napi 3 kajaval 10nap,
azért ezek elég jok, egy honapban el lehet itt lenni 20e ft-bol,
sokan itt lognak ameddig lehet, és elvonulasrol elvonulasra jarnak,
ma mondtak vmi infot arrol a szent nepali fiurol,
akirol olvashattunk otthon is cikkeket, 6honapig étlen szomjan meditalt
vhol dél nepalban, sokan zarandokoltak oda, ujabb buddha
megtestesulésnek tekintették de o elutasitotta, ő csak egy koveto
mondta, majd eltunt, aztan asszem ujra megjelent, vannak rola fotok, a
national geo csinalt is egy filmet rola, majd rá kell keresni,
keverednek a vonalak, mindenki azt mondja itt h
gelug sakya nyingma kagyu, same same, egy sakya kolostorban is a falon
vannak a kagyu vonal alakjai milarepa, marpa, naropa, és padmszambhava
szobor is van, a nyingma koliban ahol laktam dalai lama kép, kagyu
rinpoche kep, a kololstor apátja nyingma de az apja kagyu,
bezzeg hajdanan..
Megjegyzések
június 18th, 2009 at 05:49
> shamanix (Nincs kategorizálva)
csöki
nagyon bájos lány, tibeti, de első generácios nepalban szuletett,
szulei tibetbol jottek, o dharamsalaban tanul gelug képzésben, most itt
nyariszunetel, és tanul az iba-n,
a végén feltett egy nagyon érdekes kérdést
dzongsar kyentse rinpochénak, hogy a fiatal tibeti generácio komoly
problémák elott áll, mivel hogy az idősebb tibetiek nem vágják a
dharmát mélyésgeiben, és nem iagzan tudnak a fiataloknak utat mutatni,
bár devociot lehet tőlük tanulni, de tulsagosan merevek és
ritualisztikusak, és vannak a fiatalok akik meg tanulnak itt ott,
kolostori képzésekben, és nem iagazan tudjak elfogadni a szuleik
hagyományát, ok mélyebb buddhadharmára vágynak, megszakitanak egy
tradiciot, a lámák is merevek, intézményesültek, fogalalkozaskent
csinaljak a dharmat, mindien aprocsepro ugyben a lamak véleményét kérik
ki, h milyen kutyakajat vegyenek, sokat itélkeznek nem
elégtapasztaltak, hogyan szabaduulhat a fiatalabb generácio az idosek
börtönéből, idegenben, elég komoyl karma, hordozzák ugyan a hagyományt,
de az vérfrissitésre szorul, ebben a vérfrissitésben nagy szerepe volt
a nyugatnak is, bár sokminden összekeveredett és popularizálodott, de
sok dolog is helyre lett téve,
fentebb természetesen a kisebb lamakrol beszelek,
elsősorban a népi vallásosság szintjén, nem a nagyobb rinpochékrol,
akik nyilván elit nyugati képzésben is részesultek, sorolhatnam,
dzongsar kyentse pl cambridge university, nekik megvolt a nyugat is, és
ismerik a nyugatot, a nyugati embert, mentalitást is,
jo kérdés h mennyire adhat mérvado tanacsot egy nyugatot nem ismero keleti lama egy nyugatinak,
Megjegyzések
június 18th, 2009 at 05:46
> shamanix (Nincs kategorizálva)
lett
is egy fogadott tesom, 20éves, ragaszkodott hozzám, van egy fogadott
hugom is, kérdezte lehetunk- e a barátok, fiatal kicsike csaj, nagyon
aranyos volt, odajott hozzam, ilyet utoljara oviban kérdeztek tolem
sztem h lehetek-e a baratod? itt a nyugati barát az vmi elképesztő,
ő pl kereszténynek vallja magat, apja hindu anyja
keresztény, de ugyanugy vonula a stupa korull és gyakorolja a
buddhizmust, nagyon mélyen beléjuk van kodolva, nagyon spiritualisak,
mégha egyszeru modokon is de azok,
mint korabban irtam a bekkem tetkos szokitett haju vagány is borul a stupa korul,
mikor szalad be otthon a templomba egy gyonasra
vagy 10 miatyankra egy emós tini?? vagy egy szakadt rokker mikor
morzsol rozsafuzért?
itt a vallásosság cool, nem szekularizálodott még
annyira, nem vált le az életrol, ahogyan a termszeti népek korében is
az élet vallás nélkul eképzelhetetlen,
ez csak nyugaton van, europaban és amerikaban, h
lehet élni vallás (v spiritualitas) nélkul is, és ez a jelensés is
párszáz éves, a felvilagosodassal indul nyugaton is,
ezért halott ahogy nietzsche mondja, mi oltuk meg,
isten halott, nem kell már, eltávolitottuk, megvagyunk nélkule is
köszike, persze attol még a nyugati ember gondoolkodasa keresztény sok
tekintetben, amit magaba szivott az anyatejjel azt nem irja felul
semmi, maga a tudomanyossag is keresztény, amennyiben egy abszolút
kulso obj igazsagot keres, csak az isten fogalmat átalakitotta,
modernizalta, persze a modern fizika már nem az, de ez még nem common
sense, a modern fizika sokkal inkabb hindu v buddhista, bovebben
forizst hallgassátok a buddista foiskolan,
Megjegyzések
június 18th, 2009 at 05:41
> shamanix (Nincs kategorizálva)
fociztam
a szerzetesekkel, nagyon komoly volt, fizetni kell a pályáért, és
homokos, és mindnek van igazi focimeze számmal, gatya, szoval mez,
némelyiknek focicipoje is van és felhuzzak a zoknit térdig, a
szerzetesek itt tobbnyire butániak, tibetiek, indiaiak, nepali nem sok
van, mar legalabbis akikkel addig beszeltem, és átoltoznek a focihoz,
és még biro is van mindig sippal, nemtom minek, de kell az is, mivel
ugyanugy néznek ki kellett egy ora mire kb tudtam h kivel vagyok,
egykét kivételtol eltekintve, állando problema az is h beszelek vkivel
aztan holnap nemtom melyik volt az, na mindegy futkostam fel s alá és
nyeltem a port,
ször-nek szolitanak, sir,
shoot shoot sir, nice kick sir, rugtam egy gólt,
sebesülést is szenvedtem, véreztem, de hát kemény világ ez, amugy nem
fociznak jol, nem tudnak cselezni és lőni sem nagyon, nem látnak a
pályán, kicsit tyukok a takonyra effektus, bár erőteljesen csinaljak,
de rosszul, lehet h treniroznom kéne oket, de most nem ezér vagyok itt,
vki kérdezte is az elején h tanitani jottem oket, montam egyelőre még
nem,
1 megjegyzés
június 18th, 2009 at 05:40
> shamanix (Nincs kategorizálva)
végül
nem a hindu pasasnál laktam, valahonnan ismerős volt a neve, apu
mahasapi, hanem egy tibeti nőnél pema csöki, nagyon aranyosan
mosolygott csak túl kicsi volt, 13éve menekültek tibetből ide, aszongya
itt nincs olyan hideg, de őt is el kellett hagynom, mert nem volt víz,
meg csak egy ágyam volt, meg egy pókom, az ágy is
rovid volt, meg a kaka néha ott maradt, hiába tuszkoltam haláltmegvető
bátorsággal, 200rupi volt, és mint kiderült nem is volt olyan olcso,
jobbat talaltunk, egy roger nevu faszinak van itt egy két szintes háza,
8 szobával, meg egy irodaval, elég jol néz ki, tiszta luxus ami itt
van, angol vc, víz, hűtő, hihetetlen, még asztalom meg székem is van,
és 190rupi per nap, havi 150 lenne, ami 4500rs, ami kb 12e ft,
rogernek király mocija van és néha santanat kell
hallgatnunk hangosan, olyankor roger félmeztelen van, vettem egy nepáli
sört, hát nem megitta, egyebkent itt soha senki nincs félmeztelen, bár
meleg van,
govinda a segédje, elég kicsike, van hogy nem
értem h mit mond, de nagyon szolgálatkész, vannak itt horvát, orosz, és
egyéb náciok is,
nagyon sok orosz van itt, mar katmanduban, galina
monta h sokan fake házasságot csinalnak vmi helyi fiuval, és akkor
nincs vizum para, amugy 5honapnal tobbet nem lehetsz nepalban,
allandoan haza kell menniuk, majd vissza, és ő pont egy 3éves
elvonulast tervez, ami keményebb mint a die hard 3, az oroszok nagyon
bejönnek, a nyugateuropaiak nem annyira, az amerikaiak sem, a német is
sok itt,
érdekes ő északrol jött, kina fölött még mindig
oroszorszag van, hogy mekkora, hihetetlen és h moszkvatol keletre
mivan, azt senki sem tudhassa, moszkváig 1 hét vonattal, és ez még nem
is kamcsatka, sztem ok kozelebb vannak ázsiához mint europahoz, már
lélekben,
moszkvaban kiadod a lakasoadat, 1szobas, kb
800dollar, aztan itt elsz havi 100dollarbol, pest 300dollar, bukarest
400dollar, kolozsvar 500dollar, pest olcso hely gyrekek,
Megjegyzések
június 17th, 2009 at 05:58
> shamanix (Nincs kategorizálva)
nagyoon naggggyon komoly irodalmat talatunk itt,
szinte egesz nap ilyen kvtar szeru hejeken bongesztunk,
kulon hindu szoba, kulon buddhista szoba, tantra, joga, tao, filo,
minden ami kell,
ezek tobbsege nepali indiai butáni piacra lett nyomva,
nyugaton nem lehet oket kapni,
ocsok 200-500rupiig, a nyugati piacra szant konyvek 500-2000rupi,
teljesen kesz voltam, boseg zavara, ajaj olyan saiva tantrikus muvek
a kezemben amikrol csak hallottam h létezik ilyen,
a dzogcsen irodalom rohadt drága, luxus, miért vajon?
kva sok penzt koltottunk konyvre,
itt a bookstore cime:
Megjegyzések
június 17th, 2009 at 05:10
> shamanix (Nincs kategorizálva)
jegyzetek a tanitasrol / my notes about teachings
10day retreat leaded by venerable Dzongsar Jamyang Khyentse
Rinpoche, and the afternoon sessions were leaded by Lama Choedak
Rinpoche
at International Buddhist Academy in Kathmandu, Nepal from 2nd july to 12th july 2009
http://www.sakyaiba.edu.np/retreat.html
http://www.sakyaiba.edu.np/DzongsarRinpoche.html
http://www.sakyaiba.edu.np/ChoedakRinpoche.html
intro:
we will briefly cover a sort of basic mahayana teachings
those of who entering vajrayana, tantrayana without mahayana understandings is a quite problematic situation
mahayana teachings are basics basics basics of higher ways, realizations,
mahayana is always undercovered with tantric stuffz in people minds,
magnetizing, rituals, power – everybody wants these, but forget the basics, u cannot build a house without basics babe!
i encourege u to explore all ways of buddhism, and i really appreciate that u r interested in mahayana teachings
topic, main thread:
parting from the 4 attachments
(a basic mind training teaching of the tibetan sakya tradition)
- if u clinging to this life, you are not a Dharma person,
- if u clinging to the 3 realms, you do not have renunciation,
- if u clinging to self-purpose, u do not have bodhicitta,
- if grasping arises, u do not have the view
clinging ~ grasping ~ being attached ~ being determined by
- if u are clinging in love, you are not free
- discipline is a tool, very important tool what u can use!
- short life is coz of the lack of discipline
-3 motivation of refuge
1. fear
2. devotion / trust
3. compassion (the higher one)
- life for dharma, not dharma for life!
- lower purpose of practice: to be / get into a better situation, life; fuck it!
- teaching the emptiness is more difficult than teaching the dharma
- enlightment is not a light, rather understanding the (cause of) darkness, and understanding the darkness is light
- samata / sine / calm abiding / shantiful mind:
0. 3 breathe phases, one round: inhale, keep it in, exhale; in right posture;
1. scanning the body, up and down, be conscious of the symbolism of
the parts of your body; be conscious of your aspiration; be conscious
of the (stream of) winds (prana, lung) inside the body; be conscious of
3 level : body-speech-thought
2. associate the breathe with colored lights:
in – white; keep inside – red; out – blue;
3. associate the breathe with contents:
in – bodhicitta, buddhanature, inspiration, aspiration, motivation;
out – disturbing emotions, lazyness, bad feelings, sicknesses, diseases, problems,
4. superqualified round breathing:
in, out: 3 phase: sudden beginning, long airflowing, conclusion (be aware of it)
5. counting from 1-10, first round is 1, second round is 2, …
if a disturbing thought or emotion arises, go back for 1,
6. choose an object, and concentrate, meditate on it, (candlelight, yantra, buddha aspect, symbols, …)
be in what u r doin, be present,
do not make pictures, be a picture
strong samata is a base of any advanced technics:
- tantric imaginations
- mahamudra
- mahasanghi (dzogchen)
vipassana:
- coming from practicing samata,
- means: extraordinary seeing, the realization
- seeing clearly what is going on (without any associated contents)
- seeing things without permanency, any selfnesses
- conclusion: do not grasp anything what is impermanent, incertain
- anything what is subject to time is uncertain, impermanent, without any self,
- if u grasping u dont have the view!
emptiness
- if u search the ultimate truth, n u find smth, thats wrong,
ultimate truth cannot be spoken, ultimate truth cannot be explained by
conceptual thinking,
- santideva, nagarjuna, chandrakirti, cittamatra skul, madhjamika skul,
- vasubandhu, taranath, asanga, maitreya, mandusrimithra,
- this world is a matrix of clarity and emptiness, 2 possible ways,
- searching in a mirror n find the truth: face exist – not true, face
doesnt exist – also not true, making a decision is what is not true,
these are just reflections,
- meanings of the word: just (ripoche like it)
- anything what is subject to time is uncertain, impermanent, without any self,
- anything what is hapiness is a potential (seeds of) suffering
(chocholate, love, friends, game, etc.) grasping, clinging, being
attached,
- dualistic view is A suffering
- rangtong vs shengtong – small issues, not a big deal, they complements each other
- rangtong: buddha nature is not other than emptiness,
- sengtong: everything is emptiness
- heart sutra:
o form is emptiness
o emptiness is form
o form is not other than emptiness
o emptiness is not other than form
- buddhist paradoxical method: aspiration to understand the fruit what is beyond the aspiration
- nietzsce’s insanity, anarchy , descartes’s obstacles
- obj and subj are together, we cannot separete them, only theoretically, be aware with theories,
- we are practicioners of motivation, aspiration
those who do bad deeds -> go to hell
those who do right deeds -> go to heaven
those who are beyond bad and good things -> enlightened (ones)
doing good things, deeds is not the main purpose of buddhism, it also has consequencies,
main purpose is to get out from the samsara, heaven is samsara as well as hell,
those who can access (the view of) emptiness everything is possible, accessable, coz everything is emptiness,
guru is the path, guru is everything, guru is not other than u,
objects of calm abiding
love and compassion is the safest and closest way to achieve
bodhicitta in mahayana way, but of course there can be more in
vayrajana ways, for instance anger - vajrakilaya, desire, and of course
final destination is emptiness, u have to transform them into emptiness
and yourself as well
you are my projections, if i take care of u, i take care of myself, (cittamatra view, yogacara)
mind is luminosity
„all ripoche need a women, love and then rejection, and brokenheart, they need to experience”
„children should be children, let them (and us) to be wild, to be
silly, to play, experience it, make it empty, throw away, then realize
higher states, n bodhicitta”
mental activities
1. forced m.a.
2. interrupted m.a.
3. interupt the interupter m.a.
4. uninterrupted m.a. -> abiding in calmness, focused mind, power of mind can work
7 remedies of dullness
1.2.3.4.5.6.7.
3bases:
body – form, deeds, a tool
speech – language, deeds,
thought – mental activities
refresh them:
body – do prostrations;
speech – chanting, praying;
thoughts – thinking, imagination, focusing, sharping the mind,
attachments to the path, systems, gurus – beware!
it s all in your mind
„akik a túlpartra igyekeznek, azoknak a dharmát is el kell hagyniuk nemhogy az ellenkezőjét”
there is nothing what u cannot be accustomed
what tha fuck ever you are, a physician, a philosopher, an
egzistencialist, a skeptic, a critic, an ateist, the only way is
beleive, devotion, trust
these are the fastest vehicles, tools
only these can destroy conceptual borders, limits,
logic, ratio is a very sophisticated way to make u an idiot, logic
works only in restricted levels, - but u can use them as skillful tools
doubt can come in many ways,
u need a living proof, a person who is beyond logic, beyond rationality, who has already transcend them, who is free,
„i got many teachings from the 16th karmapa, he wasnt verbal,
theoretical, just but his presence was amazing, sooo strong, i was
deeeeeply impressed”
we talking about relative bodhicitta, coz the ultimate bodhicitta is not expressable, explainable, spokenable,
althoght lang is dualistic, but u can got an impression about the
oneness from tarkovskij’s muviz, they represent the transcendental,
enlightened ones doesnt have desires
desires without ego, it s okay, but in tantric ways, advanced level,
sakya, gelug, nyingma, kagyu – they are meaningless today,
padmasambhava line, milarepa line, gompapa line, jese tsogyal line, vimalamitra line – it has more meanings,
beleive in existence – one extreme – eternalism (christianity, hinduism, islam, jewish, ateism(only materia exist))
beleive in nonexistence – other extreme – nihilism (contemporary science)
middleway – sunjata – emptiness
stopping the thoght is not possible in any way,
stopping the thought is a thought (paradox)
be present is not a dzogchen specific stuff, it s base from hinayana to tantrayana, in all levels,
whatever is coming just watch, thoughts, emotions, just watch
it s the most what u can do!
as soon as u begin to label it, for instance oh it s anger, it s bad, i haveto get rid o fit, of course you are grasping it,
do not label, do not make any fabrication, just watch!
as soon as u grasp it, u dont let it be!
all we always do is preparing for smth in the future, concerning, thinking about the past, but we forget to being in a moment
wisdom – a word became too holy, too unreachable
through vipassana, u can dispose the net of illusions,
„we lamas trying to adopt buddhism into science, and physics, but
why, they should come to us. come to buddhism, Buddha was who said time
is realtive, einstein was only the second one”
if u have attachment to the view, u dont have the view, (madhayamika view)
moon is in the water or not? is in – is it true? is not in – is it true?
oh jesus, a moon has fallen into the water, let’s try to rescue it –
that is what we always do! we grasping eachothers illusions about moon.
moon never was int he water – that s emptiness
kathmandu doesnt exist, anywhere u go is not kathmandu, f.i. is bobdhanath, but boudhanath doesnt exist …
how can we use the view emptiness effectively in a practical life?
whatever u feel or see is not truly existence, they r just
transients, collections, possibilities, plays, games, do not grasp them!
mind is a creator! not god!
moksha is free from any theory!
buddhism is an oil for your life, not a dry theory, a philosphy!
virtouos deeds, offerings, accumulating merits are illusions, know it! but do them!
enlightenment is such an exhausted expression, so far from us, maybe
even died, it s a state of awakening, source n cause of happiness,
meditation is boring? i have to get used to unentertainmentness, do not rush after nice experiencies you fool,
but if beginners find it boring, it s a good sign that they do it correctly,
those of u who smoked, sniffed, tried any stuffz know that dimensions can change easily, important experience,
2 difficulties in buddhism: meditation, emptiness
- med is too simple – that s the problem
- emptiness is too difficult – that s the problem
but with merits u can reach them both,
hearing, contemplating is not enough!
u really need to accumulate merits! merit can be all deeds, meditation,
not only flower offerings, and rituals. dedicate them! all of em!
distinguish obj and subj is an enemy, in tantric ways it should be
destroyed, dualism what makes u really exhausted, like insomnia
4 tantric stuff: increase, magnetize, subjectize, … ?
dharma is accessible only through language, n lang is always related to a culture,
taming the elephant mind! (detailed figure)
rinpoche! thank you for the precious teachings, what we could
recieve in our highly appreciated, exceptional and precious human
rebirth
Megjegyzések
június 14th, 2009 at 09:30
> shamanix (Nincs kategorizálva)
hat megerkeztem
hat ez egy masik vilag ja, sirok és nevetek, kolostorban lakok, 3
repcsinek kellett idáig repítenie, ugy repitett hogy csak na, montam is
nekik gyii te!
az elso benyomasok: kicsi kiralysag, aranyos, koszos, autentikus, nyers,
ez a vilag be akar torni hozzam, belém, és be is tört, ez néha félelmetes volt,
az első héten reggelente szarul voltam, dutánra mar jol voltam,
estenkent meg naon elememben majd szétvetett az erő, h vmit csinaljak
még, miutan itt megállt az élet, csak koborkutya haboruk vannak, néha a
tetőkon osonok fel s alá, ijesztgetem az idiota amerikaiakat,
azér néha szédülök a sok ingertől, semmi sem ismeros inger, minden
uj, és ami strukturát vagy mintát ismersz olyan itt nincs, ez
lefársztja az idegrendszert, az osztályozó, cimkéző funkció elég sok
processzor időt rabol, külömböző módokon reagál, védekezik, fél,
undorodik,
egy kolostorban lakok, pontosabban a vendégházában, sok szerzetes
van itt és sok kolostor, mar spanoskodtam veluk, szép kertje van, és
egy nagy tenplom, mára mar vagyunk itt nyugatiak kb 15en, én voltam az
második, a szerzetesek hivtak focizni, este olyan pici tvn nezik a
focit, hogy csak na, vasarnap focizunk, amugy krikettezni is szoktak,
ha épp nem a vajrajogini, vagy hevadzsra tantrikus sadhanajukat
csinaljak :) (ja ez egy sakya szerzetes volt)
este bemegyunk a stupahoz, az a napi program h több ezer ember
bemegy a stupahoz a kp-ba és a körül járnak, ez egy kva nagy stupa, kb
10percmire megkerulod, és korulotte sok étterem, shop stb, kávézo, ahol
ucsorognek az emberek, és nézik azokat akik koroznek, 10es 20as
sorokban, csinaltam fotokat, nem csak szerzetesek hanem mindenki, a
vagany backem tetkos sracok is, ez érdekes mennyire bennük van, borul ő
is, itt ez olyan mint a mise nalunk, csak mindenki csainalja, kozben
hajtják az imamalmokat, gyertyát égeknek, borulnak, mantráznak,
pudzsáznak, csak mész körbe körbe körbe körbe körbe
nem nagyon meditalnak, mondja is a rinpoche h kérdik tőle a szerzetesek: meditalni? azt meg minek, azt a nyugatiak csinaljak :))
nem nagyon láttam még szép nepali noket, nem oylan szépek, azazhogy
szépek, de nemérdekelnek mint nok, olyanok mint a tibetiek meg mint az
indianok, ez érdekes, az indiai hercegnovel nem versenyeznek, általában
az emberek nyersek, és faragatlanok, egyszeruek, kiabalnak, vakkantva
beszélnek, gagyognak angolul, de kedvesek mosolyognak és aranyosak,
néha át akarnak baszni, de nem vészes, állitolag az india nok
kifinomultabbak, az indiaia ffiak is, jaj nekem és cizellált
lelkivilágoomnak,
a netcafek nagyon kokorszaki szakik, kb sufnik, itt minden sufni, a
bolt a hentes, a borbély, a szabo, a fémmuves, a netcafe, minden sufni,
sok sufni egymas mellett a ut szelen, már megszoktam, abban a cafeban
ahol van wifi törpék a felszolgalok, nagyon furák, a nepaliak amugy is
kicsik, hát még a törpéik, sok a terasz, minden épuletnek lehet a
tetején is lenni, kiraly,
bazmeg nincs betonut bodhaban ahol lakom, folyika szar az utcan,
mocsok mindenutt, kosz, koszosak az emberek, nicsszabaly mindenki megy
mint az allat, tehen, kecske, tyuk, gyalogos, biciglis, sok motoros,
kocsi, tuk tuk, busz, mindenki ott megy ahol tud és mindenki folyton
dudal, az agyamra mennek, néha voltak olyan élményeim h állitsátok meg
ki akarok szallni, ahol lakom az egy kis sziget szeru,
a tuktuk nagyon komoly, egy ilyen kis nem is tudom minek nevezzem,
hát kocsi végülis, de nemaz, alig megy, megyünk vagy 30cal, mint vmi
kertitraktor, és hátra beferunk 6an kb, hazaig kb10ft, megutogeted a
tetot ha le akarsz szalni, majd szétesik, és dudalunk mint állat, a
dudalas nem azt jelenti hogy vigyázz rossz helyen vagy, hanem hogy
mindenki vigyázzon mer jövök mint az állat :))
ez a sztupa itt a tibetitantrikus buddhizmus centruma, legszentebb helye, a mandala kozepe, ha a tibeti buddhizmus egy mandala
a fura ahogy oltozkodnek a helyiek, nyugati cuccok és a nepali
nepviselet keveredik, ás ezekjhez a szép fátlyakhoz meg szarikhoz a nok
siamn gagyi edzociőpot vesznek fel, a srácok nyugatiasak, tornacipo, jo
szerkok is akadnak, őők nem vislenmek népvisleetet, indiaban
inkabb, erősebb nemzetiidentitásuk van,
az emberek nem cigiznek, ritkan latni cigizést, nem is isznak, a
cigi drága állitolag, nemg minek az, anélkül is lehet élni, ha cigizo
embert latok annyire meglepodok, nem illik a képbe, és vicces is, bar
szilvi szerint otthon isznak vmi pancsolt piat, a boltban nagyon drága
az alkohol neki, még nekunk is drága, eddig szivni se láttam senkit,
nem éreztem hasis v ganja szagot,
nagyon lassan telik az ido, mindig azt hiszem h sokkal tobb telt mar
el, lehet h rohanasbol jovok? itt megállt az ido, igyértve és ugyértve
is, kokorszak, bájosan koszos autentizmus,
más jellegűek az női energiával kapcsolatos érzéseim is, ujak,
ujszeruen hatnak, biztos a hely szelleme, mást ébreszt, jung mondja
egyhelyütt, h a fehér ember ha más világokba megy, akkor a
tuddattalannak más aspektusai, tartamai jönnek felszinre, tehat nemcsak
a másik kulturat ismered meg hanem magadat is, uj énjeid ébrednek, maga
az az „idegen” kultúra amibe kerulsz, az hivja elo benned, beloled az
idegen éneket, ez is te vagy, és még mennyi más, csak ne lennél rest
ébreszteni ezeket a végtelen számu ént,
nem tudsz uaz lenni aki voltal, aki amugy vagy otthon, vadabb vagy egy vadabb vilagban, a természetben a természet gyermeke,
egy ösibb civilizácioban egy ősibb archetipus ébred benned, a
psziché más dimenzioit adja neked, ha eléégé résen vagy figyeld meg
honnan jönnek ezek és hová tűnnek majd, az átmenet a kulcs, persze jung
a század elején járt afrikában, ázsiában, dél amerikában, ahhoz kpest
ez teadélután, globalizácio,
az a sok szar ami a nyugati kulturaban van, mocsok, az itt nics, itt
van másmilyen mocsok, szo szoros értelmében mocsok, mi ugyesek vagyunk
ott nyugaton, elfedunk mindent kivul, de belul minden rohad, ugy
csinalunk mintha nem rohadna, itt kivul mocsok van de ez nem érinti a
belsot, belül szép, emberi értékeket őriznek, érintetlenség, persze ezt
nem tudatosan csinaljak, hanem természetesen, ebben az állapotban
vannak, nem ők léptek ide be,
szomoru azt látni h itt az emberek mégis a nyugatot majmolják,
olyanok akarnak lenni mint mi, rossz az irány, de nincs mit tenni, ok
ez iranyba torekednek, az egész világ az ostoba jomodu keresztény
konzumidiota fehérember kulturáját tartja etalonnak, és david beckham a
király, naja nemrossz a tetkoja de azénemá, dede itt demá,
ok belul nagyon szépek, ártatlanok, annak elenére h nyersek,
tegnap a stupaal egy bolond motoros elutottegy szerzetest, volt is
kalamajka, a szo szroos értelmeben, de semmi eroszak, helyre lett téve
a dolog, én voltam a moderátor
ma patak volt az utcan, a los angelesi szomszedommal akcioztam
befele, a varosba, a stupahoz, térdig gazoltunk a utcai patakban, de
nem volt benn senki, kevesen naon, ma az esoben sárban is lattam borulo
embereket a stupa korul , ez nagyon kemény volt, komoly, devotion, egy
kanadai faszi lenyomott 108 kört, 6 oraig tartott, és éjjel nyomta
egyedul, nappal tomegbensokkal lassabban nyomod, én is lenyomok 108at,
nincs mese, emese,
dután a boerling nyingma kolostor gompájába mentem, ma van buddha
születésnapja, ma minden tett 10millioszoros erővel hat,
buddhafields are more powerful than ever, halmoztam is az érdemeket,
annyi van már hogy kölcsön is tudok adni, szal a szerzetesek pujáztak,
beültem közéjük, szanaszét rizs mindehol, vmi olajat öntöttek a
kezembe, nemtuttam micsinaljak vele, ezér a hajamra kentem, majd
diszkréten megtöröltem a kezemet, biztos vmi specko puja volt, lehet ma
még a foci is elmaradt
a fegyelem elég laza volt, pláne az apraja, rájuk kellett pirítanom, azé nemodabuda,
aztán az ibán a szerzetesek ellopták a műzlimet, aztán meg azt mondták
hogy nem is ők voltak, nem volt más választásom meg kellet fenyegetnem
őket, pedig ádám nem vótá te ilyen, hát minden mindig változik, buddha
is megmonta minden múlandó törekedjetek fáradhatatlanul,
menedékemet 3szor is megerősítettem, 3 a magyar igazság,
boddhicsitta boddhiszattva fogaldalmat tettunk, dedications,
felajanlasok, banana, es eros volt, volt komoly megelesem a tanitas
utan mar nagyon erom teljeben voltam és ujra nyeregben, fontos a
borulas, a devocio, buddhaba vetett bizalom,
a kritikus enem most uazt szenvedi el amit jogataborokban szokott,
kicsit erolkodik nem jo neki ami van, aztan kidol, és elfogadja h van
vmi felsobb mint a kritikus motor pörgése, az intellektus ketelyei, és
vergodese, vmi ami besziv, és hat rád, energia, buddhafields, ma
10millioszor erosebb minden mint amugy, megahatarozo elmeny volt, ami
itt van buddhizmus, az más mint nyugaton, ez él, nincs vallas hit
nelkul, buddhizmus sem, igazabol nagyon szeretek mindenkit, sok tiszta
ember van itt, nagy élmények ezek, megha nehe kicsit nehezkesen érzem
magamat, élmények kozepette, majd utolag akadozok maj h bamme mivolt
itt, most nagyon jelen kell lennem benne, jelen is vagyok ugyerzem, a
menedek utan mélységes nyugodsag aradt szet bennem, védelemben vagyok,
burokban, ki ki tekintek belole, de nem ér el a hetkoznapi vilag, ez az
amit atiszta emberekben erzek, nem erinti meg semmi, mint pl jogatabor
utan, energiagombben vagyok, és itt az éntelenseg is jelen van ebben az
állapotban,
tegnap nagyon nagy tomeg volt a stupa korul meg f11kor is, amugy
9kor kihal, most ember tomegek nyotak reggelig valszeg, 108 kor, orulet
volt, unnep volt ez nekik lattunk reszeg embereket is , eddig nem
nagyon, sokat fotoztunk helyiekt saraval, jo kepek lettek, gyerekek, és
gyertyaarusokat, sokat agyaltunk h mennyiremásszunk beléjük fotozaskor,
mennyire lehetünk indiszkrétek egy jó képért, mennyire gáz a nyugati
embernek ez a fajta viselkedése, csinaljuk ugy mint az idiota
amerikaiak,
ma nehezkesen ebredtem, az almokegyebkent zavarosak itt, nehezen
idezem fel, de intenzivek, nem is alszom mélyen, nem tudom miert,
spiritualis almom volt, de az a fajta amit reggel nem tudsz szavakba
onteni, egy megnyugtato mély felismerés érzés dominalt,
2 napja hullamzom, ma tudatosult bennem, h ez szokott leenni
elvonulasokon, nem olyan veszes ez, de amkor lenn vagy akkor nehez, mit
keresek en itt filing, megjelennek felelmek, aggodalmak, nem is jo ez
az egesz amit csinalok, filing, ilyenkor rakoncátlankodnak a demonjaim,
már a pöcsükre léptem, intenziv mind trainig a végletek közti utazás,
gyorsan változik, megtapasztakhatod a mulandóságát a fentnek és a
lentnek is,
ma beszeltem a hindu pasassal, shiraq, tud szobat olcson, pl 150
rupi per nap, vagy tibetieknel holnap csekkolom, kicsit igenytelen, de
kiraly lesz az, bekoltozok boudhanathban, asszem eleg volt kis
kolostorombol, dragasagom, 500rupi,
meg kell nezned:
julio medem – vacas
pavel lungin – ostrov
tarkovskij tarkvskij tarkovskij
stalker
meg kell neznem:
dreaming lhasa
the shadow circus - cia in tibet
Megjegyzések
június 11th, 2009 at 09:52
> shamanix (Nincs kategorizálva)
- nem szoktam blogot irni, de mert nepalban vagyok talan indokolt h ne kelljen mindenkinek uazt megirni mailben,
-
nepal, katmandu, 1700m, 20-30C, reggel este poloban, nem izzadok, nem
fazok, szal jobb mint otthon, neha esik, 1-2orat, nincs viz, nincs
aram, rupia van, 2.7Ft - 1 rupi,
- ma lett vege az elvonulasnak, szoval a bejegyzesek a multbol szarmaznak, most lettek csak online-ak,
Megjegyzések